Mángold az ismeretlen csodaélelmiszer!

Mi ez spenót? Répa? Spárga? Mindhárom egyben!

Szeretek főzni, szívesen illesztek be egészséges alapanyagokat az étrendünkbe. Sokat főztem szüleimnek is. Anyu mindig azt mondta: “A te töltött káposztádnál nincs jobb, kislányom!” Most úgy érzem, nem főztem elég töltött káposztát…

Csak biztatni tudok mindenkit, hogy kényeztesse szüleit finom ételekkel, amíg megteheti!

A mángoldot későn fedeztem fel. Ha tudtam volna, hogy ilyen pozitív hatással van az egészségünkre, sokkal hamarabb használtam volna. A mángold alkalmas az idős emberek étrendjének kiegészítésére, mert nem bántja az epét, így epebetegek is fogyaszthatják.

A Földközi-tenger partján már i.e V.-IV. században ismerték és termesztették, mégis Európában szinte ismeretlen. Spanyolországban, Olaszország déli részein, Németország egyes részein előszeretettel fogyasztják, felhasználása hasonlít a spenótéhoz.

Magyarországon is megtaláljuk a piacokon! Mikor a friss spenót eltűnik, megjelenik a mángold és késő őszig kapható. 

Csekély az energia tartalma, de rostokban gazdag, így a fogyókúrás élelmiszerek közé is tartozhat. A zöld leveles növény legközelebbi rokona a cékla, de egyesíti a spenót, a répa és a spárga jótékony hatásait is. Néhol leveles répának is hívják. A mángold A, B1, B2 és C vitaminban rendkívül gazdag, foszfor, kalcium, magnézium tartalma hozzájárul a csontok egészségéhez. 6-7 %-ban cukrot tartalmaz. A benne lévő karotin jó a szemnek, de ausztrál (nem brit) tudósok szerint, csökkenti a bőrrák kialakulásának kockázatát.

Én egy hatalmas csokrot 400Ft-ért vettem. Azzal kezdtem, hogy alaposan megmostam a leveleket. Mivel a levelét és a szárát is felhasználhatjuk, így igen gazdasásos.

A szárát az angol zellerhez hasonlóan salátába és levesbe daraboltam, a többit, mint a spenótot megfonnyasztottam, egy részét a reggeli tojásrántottába tettem, a másik részéből smoothie-t, főzeléket készítettem. A fokhagyma kifejezetten lágyítja az ízét, mert markánsabb , karakteresebb az aromája, mint a spenóté. Ízesíthetjük sóval, borssal, kedvenc fűszereinkkel. Ha leturmixoltuk, akkor kis adagokban mehet a mélyhűtőbe, így télen is megvan a vitaminforrásunk.

Ha tetszett Önnek a cikk, ossza meg másokkal is!

Share on facebook
Share on google
Share on pinterest
Share on print
Share on email